tisdag 18 oktober 2011

Fall seven times , stand up eight

Idag var det två lektioner som stod på schemat:

Jazz: Var laddad när vi skullle gå dit , men efter en stund så gick allt åt skogen så att säga..
Var arg på mig själv för att jag failade lite med ett benlyft , och för att när jag gjorde fel så dras ju fler med så att säga. Nej men det hänger på hela gruppen som helhet , men vi kommer fixa det tills nästa gång!

Street: Mitt dåliga humör drog med sig in på denna lektion oxå , och det var bra at få ut min energi och låta det sura humöret svettas bort! haha nej men vi lade på en ny uppvärmningsövning , skitkul , men alltid svårt första gången! Koreografin sitter för övrigt riktigt bra om jag får säga det själv , och när alla sätter detta kommer det bli grymt. Ska inte klaga så men vi har ett antal fjortisar med gruppen så att säga , vissa tycker att smink och hår är viktigare än dansen. Irriterande!!

Jag och några fler brudar stannade kvar och snackade med Ingela , och fick lite koreografitips och lite namn på låtar vi jobbar med. Fick även se henne dansa , och alla stod och gapade haha! Shit vad grym hon är , wow!

Kunde iallafall inte hålla mig från salen , så stannde kvar och improviserade i typ 60 min innnan jag begav mig hemåt. Där gjordes min kväll , och humöret blir verkligen bra efteråt! Jag övade även på diagonaler oså , och det börjar sitta nu.
Nu värker hela min kropp ska jag tala om , och mina fötter skulle verkligen behöva lite massage! Men men, imorgonbitti väntar balett först , och då SKA jag sätta pikésnurrarna! Sen väntar även komposition , och senare framåt dagen en jazzlektion där vi ska göra lite olika grejer. Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar