torsdag 13 oktober 2011

I just dance because I Have to

Idag har vi haft två superroliga lektioner!

Improvisation: VÄRLDENS BÄSTA LEKTION! Där får man ut allting verkligen , får ut alla känslor , och kan bara vara " Josefine" för ett tag. Det finns mycket inom mig som vill ut , och som med hjälp av denna lektion kommer ut. Fler av sånna tack , kan verkligen inte beskriva hur mycket jag älskar den timmen!!

Jazz. Vi körde en vanlig lektion typ , men skippade styrketräningen. Sköönt! Nej men ibland är det skön att slippa den , eftersom jag trotsallt styrketränar nästan varenda dag.. Min spagat blir bättre och bättre , vilket är skönt. Dock ändrade vi håll på en diagonalövning , vilket gjorde att jag tappade totalt fokus , och gjorde en aning fel haha , men ska öva på den. Men padebouréerna satt som en smäck om jag får säga det själv , har hittat mönstret! Koreografin har jag oxå blivit säkrare på , speciellt räkningen. Vi jobbade med utstrålning , och det kändes bra faktiskt. Har hittat känslorna!

Jag måste öva mer på räkningen och vissa steg , samt släng -steget på diagonalen. Nästa vecka ska den sitta!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar