torsdag 25 augusti 2011

Ett två tre , ner i plie

Japp , ner i plie var jag verkligen igår! Då hade vi våran första balettlektion på 6 månader , och jag kan säga att det kändes ordentligt! Stel josefine , ont i både fötter och axlar som försökte se någorlunda graciös ut , vilket inte kan ha varit någon vacker syn haha!

Men som sagt ,för att ha varit första balettlektionen på så lång tid så var det inte så farligt. Om 2 eller 3 gånger börjar man ju komma in i det  , och då lyssnar kroppen på en mer och mer. Jag älskar iallafall att göra grand plier , och stå i sousso-posotionen. Hopp är oxå rikgti kul!!

Vi hade improvisation igår oxå , vilket var annorlunda men kul. Vi fick skapa egna rörelser med överkroppen , medan en annan grupp fick skapa rörelser med underkroppen.  Jag hoppas att vi ska göra något lite mer eget nån gång , att man typ får improvisera själv inför alla. Typ när alla ser på eller nåt , kan kännas jobbigt  , men både utvecklande och kul , då jag gör bäst ifrån mig när jag improviserar :D

Här är ett exempel på en grand plie:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar