söndag 28 augusti 2011

I wanna danceee

Jag har drömt mig bort de senaste dagarna , har kollat liite för mycket på "So you think you can dance" vilket har resulterat i att jag konstant tänker på dans. Inte mig emot dock , är man beroende så är man. Guud vad jag längtar till våran första lektion med Ingela , dom är alltid så roliga. Dock känner jag att en hel del teknik och fysik är borta , men det kommer väl efter nån gång eller två ;D Men som sagt , det spritter riktigt mycket i benen faktiskt.

Jag har hittat massa låtar som jag vill dansa och koreografera till. Är inne på en blandning av jazz och street skulle jag tro.

Har tänkt mig några av dessa låtar bla:

apologize - fett fin låt , förmedlar mycket känslor¨
what's my name- älskar basen i låten , och dynamiken
what are words- underbart vacker låt
airplanes- blanding mellan modernt och street , älskar dessutom att den har två olika "personligheter"
Got 2 luv u- härlig låt , perfekt att köra lite mer shake it till
Destination sky- älskar låten , fint budskap
Little bad girl- rolig låt
Dj got us falling in love- äälskar låten , och blir alltid så pepp av den.

Dessa är några iaf , tänkte gå ner till mejeriet nån dag och börja lite smått på nån av dom. Typ på håltimmar passar perfekt och när jag inte har nått för mig :D
 Tycker det är enklare att improvisera egentligen ,då mitt huvud får små blackouts då och då vad gäller räkning och liknande. Men nää , nu ska jag fan få till nån grym koregografi , har massa ideer , så kan vara skönt att inte få känna sig begränsad av andra. Men om det är nån som vill va med , eller hjälpa till så bara höra av sig :D

1 kommentar: