tisdag 20 september 2011

Dance

Jag har varit lite off här några dagar , men som sagt det är en dansblogg , och har inte dansat på ett par dagar va.
Hela förra veckan var det iallafall streetstar-vecka , vilket innebar en fartfylld vecka med gung , släng och fläng. Haha men gud va kul det var!

Igår var iallafall första balettlektionen på kulturskolan , och det var riktigt kul och jobbigt.
Jag tror att kroppen hänger med mer än huvudet , glömmer alltid bort mönstret på baletten! haha typiskt mig!

Men ah , älskar att göra grandpliéer , och att stå i sousso med fötterna. Man känner sig så stark och graciös då ;)
Dock ska mina knän och höftböjare alltid krångla , arg jag blir. Mina knän tål inte riktigt att jag är så utåtvriden som jag är , och framför allt inte när jag spänner ståbenet utåtvdridet. Det både knakar och har sig. Men nog om att klaga , jag var nöjd med min insats igår trots allt. Min kropp värkte och gjorde int efteråt , tecken på att jag jobbat bra iallafall :D

Idag hade vi jazz 3 , mitt humör var på topp och stämmningen kändes oxå så! Vet ni vad??? Jag kan snart gå ner i SPAGAT!!! Jag är fett stolt över mig själv om man får säga så , stela jag ? Är det verkligen sant? Ja nästan , måste pressa lite mer.
Haha något annat kul är att jag ALLTID tappar min tofs på golvet vid uppvärmingen , alltså den glider ur håret och flyger dit den vill. Tar i så jävla hårt med huvudet så att den glider ur typ. Men det är ju bra det, svett och hårt jobb skare va. Lite kul att jag är bland de få som är svettig typ under uppvärmningen innan och det typ droppar svett på golvet.. haha ifall någon halkar vet man vem som är skyldig liksom (a)
Imorgon är det full igen , Ni vet , det kallas onsdag!!

Balett 80 min
Improvisation 80 min
Jazz 80 min
Improvisation
Street 80 min
Dancehall 60 min

Wihuuuu :D imorgon skriver jag lite om hur varje klass gick :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar