fredag 2 september 2011

I came to dance , and I will stay

Gud vilken träningsvärk jag har!!! Ingela körde stenhårt med oss igår , ny uppvärmning som inkluderade mer dansande , gemensam stretch(ska vi ha numera), styrketräning(alla dog lite typ) och sen blev det lite hård koreografi. Älskar hårt , känner att det är min grej.

Idag tog jag mig ett varmt bad för att värma upp kroppen , hade fått i råd att göra det , och det kändes faktiskt bättre. För stunden iaf haha. Efter världens tråkigaste historielektion( om man ens kan kalla det det?) så drog jag till mejeriet för att dansa lite. Älskar att bara vara själv inne vid danssalen och rocka loss. Då finns inga begränsningar! Jag övade stenhårt på uppvärmningen , bättre att ligga steget före än efter så att säga. Vet inte om jag gjorde helt rätt , men det kändes rätt iaf. Både chaséer och padebouréer är inlagda , och de korrekta jazzpreparationerna måste man ha i grunden , så tränade hårt på både linjer och piruetter med flexad låg fot.
Men men, man ska inte ta ut något i förskott, men vet iaf att jag kommer vara säkrare på uppvärmingen framöver än vad jag va innan iallafall.

Längtar grymt mycket till kulturskolan sätter igång , tagga jazz 3 och street 3 barre!! Har kollat med folk jag känner och så , och vad jag vet än så länge så är alla bra på att dansa , så vi kommer bli grymma grupper tror jag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar